Einde van de vakantie - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Guido Versloot - WaarBenJij.nu Einde van de vakantie - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Guido Versloot - WaarBenJij.nu

Einde van de vakantie

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

27 Oktober 2012 | Nederland, Nieuwegein

Hallo allemaal,
Al weer een aantal weken niets van mij laten horen. Ongeveer 6 weken gelden moest ik het land verlaten om mijn visum en werkvergunning te verlengen. Ik heb deze tijd, volgens mij, nuttig besteed.
De eerste 2 weken ben op vakantie naar Thailand gegaan. De eerste week, dus als verrassing samen met mijn ouders, een rondreis gemaakt. Dankzij het drukke reisschema, veel van het midden en noorden van Thailand gezien (m.n. veel tempels). Uiteindelijk in Chiang Mai uitgekomen, waar de onontkoombare olifanten tocht hebben gemaakt (wat ook wel weer erg leuk was). De dag daarna met de nachttrein van Chiang Mai terug naar Bangkok, waar ik op het statioon afscheid heb genomen van mijn ouders en de trein door heb genomen naar Hua Hin. Na in totaal iets meer dan 24 uur in de trein mijn intrek genomen in een leuk klein hotelletje vlak bij het strand. Heerlijk een weekje uitgerust en van het mooie strand genoten (mij wel totaal laten verbranden, maar dat mocht de pret niet echt drukken).
Na een heerlijk weekje, met de trein weer terug naar Bangkok voor een 2 weken durende cursus van het ICRC. Deze cursus ging over alle verschillende facetten van het Rode Kruis en het ICRC. Naast dat de cursus zeer interessant was, was het ook leuk om collegae vanuit verschillende landen te ontmoeten en hun verhalen te horen. Deze 2 weken vlogen eigenlijk voorbij.
Moe van de intense cursus, maar tegelijkertijd vol energie en ideeën voor mijn werk, voor de laatste 2 weken naar Nederland gevlogen. Heerlijk om Nederland en familie en vrienden te zien. Helaas zijn 2 weken te kort om iedereen te bezoeken (dus moesten er keuzes gemaakt worden). De belangrijkste heb ik echter een paar keer kunnen zien: mijn kleine nichtje van nu 11 maanden. Ik had haar dus 7 maanden niet gezien en dus was zij enorm veranderd. Toen ik Nederland verliet was het een klein, hulpeloos hoopje mens met een brede lach. De brede lach is gebleven, maar echt klein is ze niet meer. Ze staat al, probeert haar eerste stapjes te zetten en brabbelt er gezellig op los.
Naast de mensen die ik heb kunnen bezoeken, heb ik ook lekker van mijn vrijheid genoten. Heerlijk een dagje naar het bos en naar het strand. Ik was helemaal vergeten dat je in Nederland half oktober nog in korte broek over het strand kon lopen (of was dit toch een uitzondering).
Vanavond gaat de vlucht en dan gaat deel 2 van het avontuur weer beginnen. Ondanks dat ik niet alles heb kunnen doen of iedereen heb kunnen bezoeken, heb ik er wel weer zin in om naar DPRK en aan het werk te gaan.

• 27 Oktober 2012 - 10:43

Heily En Harry:

goede reis en succes in de volgende periode

• 27 Oktober 2012 - 16:45

Piet Optiek:

Ha Guidoo, heerlijk die vakantie, maar als bezorgde opticien, die altijd klanten waarschuwde voor UV in ogen, moet ik toch even kwijt dat al dat verbranden niet goed is, dus koop een leuk hoedje, draag je zonnebril en geniet weer volop:) Dat in korte broek in okt was van korte duur, vanacht heeft het 5 graden gevroren! (ik heb een mini maxi thermometer) Verder zijn hier de kerstshows weer begonnen, ja ja, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn als tuincentrum;) ik rij er iedere dag langs op mijn fietsje, ach vanacht ook wintertijd en met deze temperaturen kom je wel in de stemming:D Geniet van je 2e deel, gaan wij binnenkort weer toetsen afnemen, ook leuk:) groetjes Piet

• 07 November 2012 - 14:50

Peter Kok:

hoi Guido,
    leuk weer een verslag te lezen van je ervaringen. Inmiddels al weer een half jaar vertrokken bij ons, en zoals je wel weet was jij niet de laatste.
    Dit jaar gaan we met een kleinere groep en met enkele oude bekenden proberen alles ingevuld te krijgen.

Als je de komende periode weer tijd hebt om langs te komen moet je dat zeker doen, tot die tijd weet ik zeker dat de peper-en kruidnoten hier veilig staan.

Hebben jullie daar ook pepernoten, kruidnoten, banketstaaf, kerstkrans , taaitaai enz............?

groetjes Peter