Verrassing - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Guido Versloot - WaarBenJij.nu Verrassing - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Guido Versloot - WaarBenJij.nu

Verrassing

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

26 September 2012 | Thailand, Hua Hin

Alweer bijna een maand geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Er is inmiddels het een en ander gebeurd. Ik heb Pyongyang moeten verlaten voor het vernieuwen van mijn visum en werkvergunning. Aangezien ik nog een cursus voor het Rode Kruis moet doen en deze cursus volgende week in Thailand gegeven wordt, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om even lekker bij te komen in Thailand.
Voor ik naar Thailand vertrok nog even een feestje gehad met iedereen van het Rode Kruis in Pyongyang. Eerst naar een klassiek concert (moet ik de halve wereld over reizen om naar een klassiek concert te gaan). Het concert was in een indrukwekkend nieuw concert gebouw en alleen dat al was de moeite waard. Daarna zijn we gaan bowlen om vervolgens de avond af te sluiten met een BBQ en natuurlijk de onvermijdelijke karaoke. De BBQ was een zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Boven het houtskool in de tafel werd een hele lamspoot gehangen, waar je vervolgens met mes en vork stuikjes vanaf moest snijden. Na een paar drankjes was de karaoke ook nog erg leuk om te doen. Hoewel ik nauwelijks Koreaans kan, kon ik toch wel wat mee blèren.
Na een beetje bijgekomen te zijn van dit feest, begon de reis naar Thailand. Ik had 2 weken totdat de cursus begint en had voor de eerste week een rondreis door het Noorden van Thailand geboekt. De reis was al eerder begonnen, maar ik kon nog net aansluiten voordat de groep Bangkok zou verlaten. Toen ik ’s avonds laat in het hotel wilde inchecken, werd plotseling mijn naam genoemd. Ik dacht dat de reisleidster mij riep, maar deze had een wel bekende stem. Toen ik mij omdraaide zag ik… mijn ouders. Zij hadden als verrassing dezelfde rondreis geboekt en zaten (dankzij de vertraging van mijn vlucht) al een tijdje op mij te wachten. De verrassing was groot! Leuk om ze te zien en totaal onverwacht. De eerste dagen bestond uit veel buskilometers, dus genoeg tijd om bij te praten. Deze week veel van de schoonheid van Thailand, waaronder de natuur, olifanten en natuurlijk de tempels gezien. De laatste dag van onze gezamenlijke reis in de nachttrein doorgebracht. Na 14 uur in de trein namen we afscheid op het station van Bangkok. Zij gingen naar hun hotel voor de vlucht terug naar Nederland de volgende dag en ik nam de volgende trein naar Hua Hin (nog eens 5 uur in de trein) om nog een paar dagen aan het strand door te brengen. Ondanks dat het niet volledig zonnig is, is het toch genoeg geweest om binnen 1 dag behoorlijk te verbranden, heerlijk. Vreemd aangezien het een paar honderd kilometer te noorden van hier (in Bangkok) overstromingen zijn vanwege het noodweer.

• 27 September 2012 - 13:43

Piet Optiek:

hoi Guido, dat moet zeker een verrassing zijn geweest, maar leuk dat je ouders daar met je gereisd hebben, krijg je toch een hele andere indruk. Hier op school is het nog steeds hetzelfde, lekker hectisch;) En het weer zit ook niet mee: regen regen en nog eens regen met een stormpje....
    Veel plezier daar, groetjes Piet

• 07 Oktober 2012 - 19:07

Ursula:

Wat een globetrotters, je ouders! Leuke verrassing. Hoe was de cursus???