Vakantie? - Reisverslag uit Lviv, Oekraïne van Guido Versloot - WaarBenJij.nu Vakantie? - Reisverslag uit Lviv, Oekraïne van Guido Versloot - WaarBenJij.nu

Vakantie?

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

29 Januari 2023 | Oekraïne, Lviv

Dit jaar begon lekker rustig met vakantie in Nederland. Een keertje voor de verandering kerst en Oud en Nieuw in Nederland. Natuurlijk mocht het traditionele nachtje naar het strand niet ontbreken. Dit keer gezellig met mijn broer en zijn (oudste) dochter. Erg gezellig! En als je toch in Den Haag bent, met mijn broer en zijn gezin een dagje Madurodam. Daar was ik sinds de basisschool ook niet meer geweest, maar veel was er in de tussentijd niet veranderd, veel herinneringen dus.

Aangezien ik toch via Polen terug naar de Oekraïne moest reizen, heb ik er een paar daagjes Krakau aan mijn vakantie gevoegd. Het verliep echter weer eens anders dan gepland. De eerste dag heerlijk door het mooie Krakau gewandeld en genoten van de terasjes. Om niet alleen maar leuke dingen te doen tijdens de vakantie, ben ik de 2e dag in Krakau naar Auschwitz geweest. Een erg indrukwekkende ervaring. Helaas begon ik de dag al niet lekker, maar toen ik terug was in het hotel, ging het helemaal mis. Doodziek kon ik nog net mijn bed halen, waar ik vervolgens meer dan 40 uur niet uit geweest ben (zelfs niet om te eten). Pas na 2 dagen in bed, heb ik wat gegeten en ben ik naar de trein gewaggeld, want ik moest richting de grens om de dag daarna weer naar de Oekraïne te gaan.

Terug in Vinnytsia was er geen tijd om bij te komen. Ik moest direct weer vol aan de bak. Een paar dagen in de ziekenhuizen werken (daar was ik toch al een paar weken niet geweest), om vervolgens weer terug te reizen naar Lviv. Hier van de ene vergadering en "assessment" naar de volgende. Aangezien er zoveel te doen valt, ook de zaterdag maar doorgewerkt. Zondag dus eindelijk tijd om uit te slapen en vervolgens een beetje door het prachtige Lviv te slenteren. De dag daarna weer de auto in om terug te reizen naar Vinnytsia.

• 30 Januari 2023 - 09:53

Piet Optiek:

Wat ben je toch een bikkel! Niet leuk om zo ziek te zijn en dan, als je maar heel klein beetje bent opgeknapt, weer verder te moeten. Diep respect heb ik voor je!

Mooi om te zien hoe je je voor je mooie werk inzet. Blijf voorzichtig en dn toch ook gezond, groetjes Piet

• 30 Januari 2023 - 09:53

Piet Optiek: