Nieuw jaar nieuwe kansen. - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Guido Versloot - WaarBenJij.nu Nieuw jaar nieuwe kansen. - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Guido Versloot - WaarBenJij.nu

Nieuw jaar nieuwe kansen.

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

02 Februari 2020 | Nederland, Nieuwegein

Op weg naar een nieuw avontuur

De tijd in Nederland is alweer omgevlogen. Nog 1 week en dan begint een nieuwe uitdaging. Ik ga voor de derde keer naar Irak en terug naar Mosul. Vorige keer heb ik daar in het ziekenhuis gewerkt, maar nu ga ik het vervolg op mijn werkzaamheden toen voor mijn rekening nemen. Vorig jaar heeft het ICRC daar een revalidatie centrum opgezet om de slachtoffers van de gevechten te revalideren. Ik kijk erg naar deze missie uit. Niet alleen kan ik nu nog meer gaan betekenen voor de mensen daar, maar er is kans dat ik dezelfde mensen weer tegen ga komen en tegelijkertijd ben ik ook benieuwd hoe Mosul er nu voorstaat. Het kan dus een interessante missie worden.

De paar weken thuis heb ik ook niet stil gezeten. Allereerst was ik natuurlijk precies op tijd thuis om gezellig kerst te vieren, maar ook had ik nu de tijd om mijn ogen te laten opereren om de scheefstand, die steeds meer begon te irriteren, te verhelpen. Dit kon gelukkig direct na de kerst. Een kleine ingreep, maar het kostte wel een week om weer een beetje te kunnen zien. Dus was het net op tijd hersteld om met oud en nieuw het vuurwerk te kunnen zien en dus met 2 (op dat moment) redelijk goede ogen het nieuwe jaar in te gaan. Het was sowieso een speciale jaarwisseling. Niet alleen was het voor het eerst in jaren dat ik het in Nederland kon vieren, maar we zijn ook nog met de hele familie naar een vakantiehuisje gegaan. Weinig vuurwerk dus kunnen zien, maar gelukkig had ik zelf genoeg gekocht. Hopelijk blijft deze mooie traditie nog lang bestaan.

De tweede helft van Januari stond in het teken van eiland hoppen. Eerst een weekendje naar Londen (nu het nog zonder problemen kan) om gezellig met een collega de stad te verkennen. Dit ging goed aangezien het uitzonderlijk mooi weer was. Precies dit weekend was het gestopt met regenen en scheen de zon zelfs. Heerlijk de toerist uithangen en alle “hoogtepunten” van Londen bekeken.

Een week later stond een paar daagjes Texel met mijn ouders op het programma. Iets minder goed weer, maar voor januari toch nog steeds uitstekend. Bijna de hele dag droog en een heerlijke harde wind (windkracht 5-6) om echt op het strand letterlijk uit te kunnen waaien.

Tussen alle bezigheden door, nog de tijd gehad om mijn huis te verkopen en alle zaken hiervoor af te wikkelen. Nu zijn al mijn bezittingen dus echt gereduceerd tot enkele koffers, een zeer overzichtelijk en flexibel bestaan dus. Nu alles geregeld is, is het dus de hoogste tijd om de wijde wereld weer in te trekken. Einde van de week vertrek ik voor een weekje cursus naar Cambodia en van daaruit direct door naar Irak. Kijken wat dit jaar dus weer voor mooie dingen gaat brengen.

  • 03 Februari 2020 - 14:49

    Piet Optiek:

    Hoi Guido,
    Geniet nog lekker van je weekje, veel plezier bij je cursus. En op naar je volgende, hopelijk rustige missie :)
    We houden contact, groetjes Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Fysiotherapeut voor het International Committee of the Red Cross (ICRC)

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 180843

Voorgaande reizen:

01 Januari 2024 - 28 Februari 2024

Gaza strook

01 Augustus 2023 - 31 Januari 2024

Jemen

01 September 2022 - 01 Maart 2023

Oekraine

15 Oktober 2020 - 14 April 2022

Syrië

06 Februari 2020 - 01 Oktober 2020

Mosul 2

18 December 2018 - 18 December 2019

Pakistan

17 Oktober 2017 - 16 November 2018

Zuid-Sudan (2)

25 Januari 2017 - 31 Augustus 2017

Noord-Irak

17 Januari 2016 - 31 Januari 2017

Ethiopië

16 November 2014 - 16 November 2015

Zuid Sudan

17 Februari 2014 - 16 Oktober 2014

Irak

18 September 2013 - 09 December 2013

Syrië

13 Maart 2012 - 30 April 2013

Noord korea

Landen bezocht: